17 april 2011

Skön och effektiv söndag

Jag gillar verkligen söndagar! Jag vet att många känner ångest på just söndagar då man vet att snart är det en helt ny arbetsvecka som ska starta och egentligen vill man bara vara ledig lite till..
Men även om jag också inte hade tackat nej till ännu en ledig dag är söndag för mig en dag då jag får så mycket gjort! Det är en känsla jag gillar. Allt sådant jag inte hinner få gjort i veckan och sådant jag kanske tycker är tråkigt sysselsätter jag mig själv med i några effektiva timmar och sedan kommer en underbar känsla.. lättnad!



Idag har det varit just en sådan söndag. Jag har hunnit med en massa städning men även storhandlat, vilket jag älskar. Nu tänkte jag fixa ihop en smarrig kladdkaka som belöning till ikväll och sedan planerar jag att bänka mig i soffan. Jag känner mig duktig och nöjd och kan påbörja den kommande arbetsveckan med gott samvete!
Trevlig söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar