20 juni 2011

Somrig hamburgare

Nu börjar det äntligen att närma sig. Sista veckan innan semestern!
Vädret här i Skåne den senaste tiden gör att jag längtar att resa iväg ännu mer.
Jag har fullt upp innan jag åker och varje dag är fullbokad av allt som ska hinnas med innan resan till Frankrike.
Maten och råvarorna som finns kvar i kylskåpet försöker jag kreativt använda upp så att inget ska behövas slängas. Lite kylskåps rensning.
I lördags blev jag väldigt sugen på hamburgare och bestämde mig för att göra den lite somrigt och färgglad.

Hemlagad hamburgare slår vilken gatuköks hamburgare som helst!



 Min favoritdressing är ett måste! Ost också för den delen. Till hamburgaren gjorde jag grillspett med tomat, ananas och rödlök.
Inget komplicerat men otroligt gott och perfekt en lördag kväll!

2 kommentarer:

  1. Ja hemmagjord hamburgare är så gott, vad härligt att åka till Frankrike, hoppas ni får mycket sol och värme för det är det bristvara här hemma på just nu :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi hoppas också på en massa sol och värme! :)

    SvaraRadera