26 september 2011

Sol och rosé på uteserveringen

Vilken solig helg det har varit! Kändes nästan som att det var tidig vår, solen värmde skönt och man behövde ingen jacka.
Tog tillfället i akt och passade på att vara utomhus en massa i helgen. Promenerade upp mot stan, shoppade lite och lunchade på Grappas uteservering.

Min man och varsitt glas rosé till maten. Kan det bli bättre? :)

Det var jättesvårt att hitta någonstans att äta, alla uteserveringar var proppade med folk. Alla ville njuta av det vackra vädret :)
Det tog oss säkert 40 minuter att hitta vart vi skulle äta.

En Italiensk sallad med fikon och parmesan till mig, fast utan fikon för de var slut.

Min man (pastaälskaren) valde dagens pasta med oxkött i krämig sås
Det är lite lyxigt att unna sig ett glas vin till lunch, händer ju inte speciellt ofta ;)
På kvällen lagade jag middag. Vet inte om jag vågar att berätta vad det blev... Igen?, tänker ni säkert då :) Haha!
En favorit som vi helst äter en fredag eller lördag kväll tillsammans med lite olika tillbehör. Tunna, marinerade, ugnsgrillade revben. Men det är ju så himla gott!

Vad har ni hittat på i helgen då?

1 kommentar:

  1. Så härligt med rosé och sol så här års! Tids nog med höstrusk, även om det också kan va mysigt ibland.

    SvaraRadera