27 december 2011

Bakad potatis på mitt vis

Hoppas ni har haft en trevlig jul och en skön helg!
Juldagarna flög förbi snabbt tyckte jag. Det blev mycket och god mat, en massa snacks och trevligt sällskap.

Nu är det countdown till nyårsafton och jag måste verkligen börja skriva ner vad jag vill göra för mat till min nyårsmeny. Funderar på en massa olika smårätter denna gången. Har oftast kört på tre eller femrätters (!!) men i år känner jag för att ställa fram flera tappasrätter istället som man kan plocka av under nyårskvällen.
Måste bara sätta i gång och skriva en lista vad och sedan en inköpslista till mataffären.

Något jag inte ätit på ett bra tag som jag helt glömt bort är bakad potatis. Det är ju verkligen gott! Dessutom enkelt att göra.
Min tjejkompis bjöd mig på det för ett litet tag sedan och ända sedan dess har jag gått och tänkt att jag själv måste laga det där hemma.
Så jag gjorde min egen klassiska favorit, med kräftor, en massa hackad rödlök och romsås. Så otroligt enkelt och så väldigt gott!

Bakad potatis
Ni måste testa detta om ni redan inte gjort det. Ett glas vitt vin till är heller inte fel! Välj ett som passar bra med skaldjur.

Passar på att uppmärksamma er om att det är mellandagsrea i min inredningsbutik Kökshem.se där ni kan handla inredning online . 
20 % rabatt på allt i butiken och gäller t.o.m. 30 dec. Så passa på att lägga en beställning senast på fredag! Rabatten dras av i kassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar