25 februari 2012

Brunch eller långfrukost

Att starta en ledig dag med en god brunch eller en långfrukost är ju bland det underbaraste med lediga dagar. Man kan ta det lugnt, mysa, göra allt långsamt och sedan sitta ett bra tag och njuta av en massa läckerheter.
Det ger energi och är avkopplande på en och samma gång tycket jag.

Citronscones med hasselnötter
Jag bakar scones ganska ofta på helgerna eftersom det är så gott och går att variera efter smak och tycke. Senast bakade jag dessa mumsiga scones med en frisk smak av citron. Jag grovhackade även hasselnötter och blandade ner i smeten.
Jag åt dem med en tunt lager flytande honung på. Hur läckert som helst! Speciellt med en kopp god te till.

Sugen på att bjuda på en god brunch? Här är några goda brunch-recept:
Grillade Panini
Brunchtallrik
Kesoplättar
American Pancakes
Äppelescones
Nu i helgen har jag kampanjer utvalda varorKökshem.se! Kampanjerna pågår fram till söndag 26/2. Gå gärna in i butiken och kika runt.

Trevlig helg till er! Och njuuuut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar