2 mars 2012

Fredagspizza och kökshanddukar

Äntligen fredag!!! Så härligt!
Jag är alltid på extra gott humör på fredagar eftersom jag vet att helgen är här. Energin bara strömmar igenom mig! :)

Vad ska ni äta denna fredagkväll???
På fredagskvällar vill man ju gärna äta nått gott och fira att arbetsveckan är över, ellerhur?
Pizza är ju ett klockrent val en fredagkväll tycker jag. En varm, god ostig pizza med favoritingredienserna på. YUM!
Hembakad pizza är ju riktigt gott. Gör man degen kvällen innan och låter den kalljäsa i kylen över natten så går det snabbt att göra pizza dessutom.

Pepperoni pizza 
En riktigt god tomatsås och en bra smakrik ost är a och o för en fin pizza. Visst kan man köra en snabbvariant men det är mycket godare att anstränga sig lite extra. 
Denna Pepperoni pizzan med lök och oregano är både enkel och smakrik.  Värm ugnsplåten innan du lägger på pizzan så får den ett knaprigare botten.

Pizza med kalkonskinka, lök och tomat
Färsk varm tomat är jättegott tycker jag kompletterar och tar fram smaken i tomatsåsen bra. 
Man kan ju lägga på nästan vad som helst på sin pizza, efter smak och tycke. Olika skinkor, salami, köttfärssås, olika ostar, grönsaker, frukt osv.

En snygg kökshandduk är kul att ha i köket. Den är ju oftast synlig och välanvänd så varför inte satsa på kökshanddukar av fint kvalitet och med snygga tryck. 
Jag älskar denna kökshandduken från Kardelen med en menyn som på äkta franskt manér är skriven med krita. Fräckt! 
Alla dessa fina kökshanddukarna hittar ni här

Kökshandduk Menu Board
Gillar man färg och vill ha något glatt och med mer vårkänsla så är dessa kökshanddukarna i halvlinne underbara. Både färgglada och fräscha.

Kökshandduk Apéritif

Kökshandduk Garden

Ha en superhärlig fredag!!! Mys på och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar