23 mars 2012

Mitt Kök

Recept är till för att föras vidare, delas med andra, upplevas och njuta av.
Speciellt när jag har ett riktigt gott recept så vill jag dela med mig och låta andra ta del av glädjen.
Ett av mina absoluta favorit-recept när det kommer till bakning är med i veckans tidning "Mitt Kök".

Mitt Kök (Expressens bilaga)
Sen tycker jag att vissa recept ska följas till punkt och pricka (speciellt bröd-recept där kan bli lite avancerat) medan andra recept absolut ska höftas, ingredienser kan bytas ut/läggas till och man ska vara lite kreativ.
Det kan till och med vara en dålig idé att följa ett recept till 100% då ugnen inte värmer precis likadant hos alla, 1 dl för mig är inte alltid 1 dl för dig osv.




Mitt recept i tidningen "Mitt Kök" är delikata Chokladmuffins med cheesecakefyllning (klicka på länken för att komma direkt till receptet). 
Jag älskar dessa muffins! En perfekt kombination av choklad, sött och syrligt. Gillar man choklad och cheesecake vill man inte missa detta receptet!

Jag gillar verkligen denna tidningen, alltid fylld med härliga inspirerande recept och vackra bilder. 
Blev väldigt sugen på att göra våfflor i helgen med lax när jag såg omslaget! Mums!
Ni vet väl att det är våffeldagen på söndag?? 
Jag ska återkomma med ett riktigt bra recept till er, hemmagjorda våfflor är ju godast!

Trevlig fredag till er!!


1 kommentar: