25 maj 2011

Gravad lax till lunch

Gravad lax är bland det godaste jag vet! Speciellt när jag gravar den själv och den är färsk och fräsch. Man kan ju smaksätta den på olika vis och det blir dessutom mycket billigare än att köpa gravad lax.
Oftast gravar jag lax till jul och till midsommar, men jag önskar faktiskt att jag gjorde det lite oftare.
Speciellt på sommaren när man gärna äter kallmat och då det är väldigt gott att ha lax i smarriga sallader, på mackan eller till kokt nypotatis och citronsås.

Idag till lunch blev det just en sallad med hemgravad lax, ägg och dijonsås.

Fantastiskt gott och löjligt enkelt! 

Funderar nu lite på vilket recept jag ska lägga upp på Foodelicious.se idag.. 
Snart är det ju mors dag! Kanske blir det nått gott som ni kan bjuda er kära mor på eller rent av er själva om ni är mamma :)
Håll utkik, för nått mumsigt kommer det upp idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar