1 juni 2011

Malmö Garden Show

I slutet av förra veckan var det Malmö Garden Show i Slottsparken.
Det är något för alla med intresse för trädgårdar, plantering, blommor och natur. Vackra utställningsträdgårdar fanns lite här och var med vackra dekorationer, växter och färger.
Där fanns även olika barnaktiviteter och musik som spelades och folk som samlades runt på gräset för att lyssna.
Många hade dukat picknick och samlats med hela familjen. Det var en mysig stämning och trevligt att titta på.
Jag kom dit ganska sent och ville mest bara kika förbi en sväng. Tyvärr så tog batteriet i kameran slut så jag hann bara ta några få bilder.

En av utställningarna som fanns där
..med vackra fjärilar som jag älskar

I Slottsträdgården finns flera rader med planerade blommor, växter och grönsaker



5 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut att ha varit. Härligt med picknicktider, det har vi längtat efter!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ja, Malmö är en skön stad. Är uppvuxen i Lomma och bott i Malmö flera år innan jag flyttade till Götet.

    Det blev massa mat på Bastard. Plankan, grishals, lammtunga och mumsig efterrätt. Skrivit ett långt inlägg om hur sjukt bra där var!
    http://kaffekokarkokboken.blogg.se/2011/may/brutalt-bra-besok-pa-bastard.html

    Rekommenderar stället varmt om du nu inte käkat där själv redan?

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig ätit där, men gått förbi många gånger och varit sugen på att testa deras mat. har hört från flera andra att det ska vara kanon där.
    Jag och mannen ska absolut ta och äta där i sommar!

    SvaraRadera
  4. underbart! är ju ofta i malmö eftersom jag har en övernattningslägenhet där, ska passa på att gå och kika på trädgården nästa gång :)

    SvaraRadera
  5. Karin - trattoria: Gör det! Slottsparken är ju mysig alltid mysig på sommaren och cafét där vid trädgården är väldigt trevligt att fika på

    SvaraRadera