3 juni 2011

Trav och nöjesfält

Igår var det Gentlemannadagen på Jägersro i Malmö. Jag tycker det är trevligt att gå dit och vädret var ju dessutom super!
Jag älskar hästar och nöjesfällt så det är en perfekt kombination. Det var väldigt mycket människor där, många familjer med barn och givetvis många spelintresserade som tippade på dem olika trav-loppen.
Söta Sara Vaga uppträdde (tyvärr missade jag henne) men jag såg Moniker sjunga ett par låtar. Lite flummig men ganska skön musik med mycket budskap.

Sen såldes det givetvis en massa olika mat där, som bl.a. sillmacka, korv, tacos, chips, godis, munkar och churos. Man kan ju nästan inte låta bli för det doftar så gott!

Här är vår dag i några bilder:

Vi tog var sin grillad Trollkorv som är en typ av Chorizokorv, kryddig och väldigt god!
Vi tittade på några lopp och jag beundrade dem vackra starka hästarna :)

Hästen som vann ett av trav-loppen

Mannen tog churos med glass som han aldrig kan motstå. En slank ner hos mig också :)

2 kommentarer: