5 juli 2011

5 goda tillbehör till grillat

Finns nått godare än grillad mat på sommaren? Tror inte det.
Man kan grilla några köttbitar till kvällens middag, kalla över vänner och umgås under grillningen eller fira nått trevligt med en grillfest.

Något som inte alltid är så lätt att komma på är vad man ska ha för tillbehör. Ibland sätter fantasin stopp eller så kanske man vill ha lite variation helt enkelt.
Jag har samlat ihop några smaskiga tips på tillbehör till grillad mat. Hoppas ni får lite inspiration!




Potatissallad är ett populärt tillbehör till grillat. Denna salladen är väldigt god och jag gör den ofta på sommaren. En grym kombination av smaker!



Krämig vitkålssallad passar väldigt bra till grillat kött. Den är knaprig, smakfull och krämig på samma gång och ingen sås behövs till när man serverar denna salladen till maten.



Nått gott att knapra på som tillbehör eller medan man väntar på att köttet ska grillas färdigt är dessa utsökta brödpinnar med bacon. Kommer garanterat att uppskattas av gästerna.



Ett annat bröd jag varmt kan rekommendera är flatbröd med rosmarin. Perfekt att riva av och äta till grillad ost, fetaost eller sallad.



På tal om grillad ost.. Halloumi ost är ett måste till grillat för mig! Jag älskar ost i alla former, speciellt halloumi. En ny favoritost som detta året kommer förmodligen ersätta halloumin för mig är Arlas Grill Cheese. Ni måste testa den om ni inte redan gjort det!

1 kommentar: