26 juli 2011

Ätit gott på Di Penco

Det är så skönt att vara ledig, hemma i Sverige. Vädret kanske inte varit det bästa hitintills men det låter jag inte mig påverkas av så mycket. Jag tycker att man alltid ska försöka göra det bästa av allt.

Just nu sitter jag och tittar på Leila Bakar och blir sugen på att baka nått gott jag med. Det kanske blir nån kaka eller en god dessert med choklad senare.

Igår åt jag och min man lunch på Di Penco. Det är en restaurang som serverar fantastisk Italiensk mat och är väldigt kända för sin färska pasta. Många äter där på lunchen och de har även delikatessdisk där man kan köpa med sig allt från parma skinka till pestosås.
Jag valde en urläcker antipasto tallrik som både mättade och tillfredsställde smaklökarna perfekt.


På tallriken var det två olika salami, parma skinka, pesto, oliver, taleggio ost, kronärtskocka och soltorkade tomater.


Min man valde en av dagens pasta med salami, tryffelsås och parmesanost.
Helt underbar mat har de där. Vi ska absolut dit igen under semestern, då jag jag försöka få lite bättre bild på pastan också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar