26 augusti 2011

Inspiration på nätet

Jag älskar att bli inspirerad! Jag är ofta ute och surfar efter inspiration, tips och idéer på nätet. Det finns väldigt många bra matsajter där man kan njuta av vackra bilder, hitta smarriga recept och bli inspirerad.
Vissa är professionella matskribenter och kockar eller bagare och andra är amatörer med ett brinnande intresse för mat eller bakverk.


Jag tänkte tipsa er om några av mina engelska favoriter som inspirerar mig.
Kanske är det några ni inte upptäckt ännu som kan ge er lite tips och idéer om vad man kan hitta på i köket :)

Steamy Kitchen är en matsajt som drivs av Jaden, en kvinna som har mat som yrke. Hennes hemsida är fräsch och bra uppbyggd med många goda recept inom alla kategorier.

delicious magazine är en hemsida till en läcker mattidning. Bra bilder, mumsiga recept och intressanta mat artiklar.

Paula Deen är en charmig kvinna med otroligt mycket humor. På hennes fina hemsida hittar man b la ett brett utbud av recept och matlagnings- och bakningstips.

Bakerella får mig att vilja sätta igång och baka genast! Steg för steg bilder till recepten.

The Pastry Affair. Vilket underbart namn va? Riktigt läckra bilder till recepten. Det märks att tjejen som driver bloggen älskar choklad, alltså älskar jag hennes blogg :)

1 kommentar:

  1. Visst finns det så mycket bra inspiration där ut, synd att det inte finns mer tid på dygnet:)

    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera