13 september 2011

Ett nytt favoritrecept

Jag hade benfri kotlettrad hemma i kylen som jag skulle laga förra veckan. Oftast brukar jag banka ur kotletterna något och sedan antingen panera dem först eller direkt steka dem i stekpannan.
Men då jag dels har en matsajt att uppdatera med nya recept hela tiden och dels alltid är nyfiken på nya smaker och varianter av en maträtt, bestämde jag mig för att tillaga kotletterna i ugn denna gång.

I kylen hade jag också ett paket Kvibille ädelost som jag ännu inte gjort något med.
Och så kom detta receptet till, ädelostgratinerade fläskkotletter.
Det hamnade direkt bland mina favoriter kan jag säga. Fantastiskt smakrik maträtt och kotletterna blev så möra och saftiga.
Tillbehören får bli enkla som potatis och en grönsallad eller färska grönsaker.
Om ni gillar ädelost så måste ni testa detta receptet. Lovar ni? :)

Himmelsk gott! ;)

En middag som tar max 30 minuter att laga. Lägg potatisen i en kastrull med vatten, innan du sätter igång med fläskkotletterna, så hinner de kokas lagom till köttet är klart. Om vanlig kokt potatis känns tråkigt kan man göra potatismos vilket passar bra och blir gott med skyn från köttet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar