9 september 2011

Grillade revben och en massa tillbehör

Jag är så glad att det fredag idag! Tror inte att jag har energi kvar till ännu en hektisk arbetsdag.
Just därför har jag planerat en kväll i soffan idag. Ska verkligen inte göra något annat än bara slappa.
Köpa hem mat, tända en massa ljus och ha film-maraton.
Detta brukar räcka för mig för att ladda batterierna. Det och en god natts sömn.
Sen får det räcka med lathet :)
Har redan planerat att baka i helgen, både bröd och någon form av sötsak. Och imorgon kväll ska jag göra smarriga revben i ugnen med sjutton olika tillbehör. Tillbehör eller plockmat är ju såååå himla gott, ellerhur?

Här är ett riktigt gott recept som jag kan rekommendera er. Jack Daniels Glaze till revben, hur gått som helst!
Tänkte bland annat ha grillade majskolvar, halloumiost och potatischips som tillbehör. Sedan minst en smaskig dippa eller sås till.
Det ska bli så gott!

Önskar er en trevlig fredagkväll kära läsare!! Hoppas ni också ska äta något smarrigt i helgen :)

1 kommentar:

  1. Den glazen går verkligen inte av för hackor, blev snabbt en favorit hos oss!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera