17 september 2011

Middag hos svärföräldrarna!

Då var det fikat och klart för dagen och snart ska jag och min man på middag hos mina svärföräldrar och då ska vi njuta av god mat och gott vin :)

Jag fikade med min underbara mamma på Patisserie David ,ett franskt konditori i Malmö som jag varmt kan rekommendera, och åt en god surdegsmacka med salami och brieost. Efteråt promenerade vi vidare tillsammans till Bondens Marknad, på Drottningtorget, där det bara är bönderna som själva har
producerat sina produkter som får vara med. Mer om vårt besök på Bondens Marknad kommer jag skriva om vid annat tillfälle och även ta med några bilder.

Nu är jag hemma och vi ska snart bege oss till mina svärföräldrar på middag där vi alltid äter alldeles för mycket då det finns så mycket gott att välja mellan. Det lagas mycket gott hos dem och framförallt olika rätter med varierande smaker. Det är omöjligt för dem att misslyckas med en middag eftersom svärfar är kock sen ca 35 år tillbaka och svärmor har lagat mat sen tonåren.

Vi får se vad det blir för gott ikväll men vi lär inte bli besvikna i alla fall. En av min svärfars specialiteter är hans underbart goda smörgåstårta som jag själv har blivit inspirerad av och därefter gjort min egen smörgåstårta som du kan hitta receptet på här.
Vi hoppas alltså på smörgåstårta till förrätt ikväll och ser framemot en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar