22 september 2011

På soffbordet

Varje gång jag är ute och reser köper jag med mig något till hemmet. Det kan vara allt möjligt från en flaska vin till tavla.
Det är ett fint sätt att minnas ställen på jorden man besökt tycker jag.
Något som nästan blivit en tradition när jag och min man är ute och reser är att köpa med oss underlägg, sådana man har under glas eller koppar.

De väger inte mycket och tar inte mycket plats i bagaget. Men däremot används de i stort sätt varje dag i vårt hem. Det blir en fin påminnelse om den senaste semestern var gång man tar fram underläggen.


Dessa är som ni ser från Frankrike, vi köpte dem i en liten inredningsbutik i Paris. Varje underlägg har olika motiv, något som kännetecknar Frankrike.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad vackra! Jag tycker också om att köpa med mig någonting från varje utlandsresa, både som minne och som rolig inredningsdetalj =) Härlig blogg du har!

    SvaraRadera