9 december 2011

Saftig mjuk kaka

En av mina absoluta favoriter när det kommer till mjuka kakor är banankakan. Det är en kaka som jag tycker är svår att misslyckas med.


Den blir alltid saftig och god p.g.a. av den mosade bananen och man kan kombinera ihop med olika smarriga ingredienser som bär, choklad, nötter osv.



Jag har under min tid bakat en hel del banankakor och många av recepten finns på min matsajt Foodelicious.se.
Idag la jag upp banankaka-recept nr 7 (vem räknar egentligen?) som jag bakade härom dagen. Detta receptet innehåller även med kaffe och choklad, som för övrigt är en vinnande kombination i sig.
Har även testat att använda banakaksreceptet som grund när jag bakar tårtbotten. Då kan man skippa chokladbitar och andra saker i kakan och ev. göra dubbel sats. Sen är det bara till att dela kakan i två eller tre delar och fylla den med mousse, grädde eller vad man nu vill ha för tårtfyllning. Jätte mumsigt kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar