12 december 2011

Skriver nyårsmenyer

Det slog mig idag att det inte är lång tid kvar till jul nu. Mindre än två veckor faktiskt.. Var har tiden tagit vägen? När blev det december?
Kan knappt tro att detta året snart är förbi och att år 2012 ska välkomnas.


Vad som också slog mig är att det är hög tid att börja planera nyårsmenyn. För den som gillar att planera sådant i förväg (jag!) är det ingen dum idé att börja på skissa på vad som ska köpas hem, vad som ska lagas och hur man vill duka bordet.
Jag personligen älskar att skriva menyer och tänka ut olika smårätter som ska lagas och fixas. Att leta recept och inspiration är otroligt kul!



Så just nu jobbar jag med att ta fram 3 olika nyårsmenyer till Foodelicious.se. Varje år skapar jag tre-rätters menyer med olika läckra recept för att inspirera alla besökare och inte minst mig själv :)
I veckan kommer dem upp för er att ta del av.

Varje år är det lika spännande att se vilka recept som blir de mest populära dagarna innan nyår. Besöksantalet stiger alltid i höjden dagen innan nyår och på nyårsafton. Det är många som är ute i sista sekunden och letar efter nått gott att laga till nyårsmiddagen. Tur man har tillgång till så otroligt många underbara recept på nätet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar