24 januari 2012

En smoothie om dan...

Tänk er en kall, söt-syrlig fräsch smoothie. Oh så gott!
Sedan flera månader tillbaka har jag druckit färska smoothies flera gånger i veckan. Oftast blir det 4-5 ggr i veckan. Jag älskar verkligen färska smoothies och ingen kan påstå att man inte har tid att göra en smoothie. För mig tar det totalt 5 minuter, max. Då har jag räknat med tiden det tar att diska mixern.
Skulle hemskt gärna vilja ta bilder men ljuset är ju kasst så dags på morgonen och det blir tråkiga bilder bara. Oh, vad jag längtar till bättre foto-ljus!
Så länge får ni kika på några smoothies jag gjort tidigare.

Mango-Melon smoothie
Pink Smoothie


Mina smoothies dricker jag alltid som mellanmål på eftermiddagen och njuter verkligen av varje klunk. Dem ger mig förutom vitaminkicken en rejäl energiboost och stillar sötsuget som gärna kommer ett par timmar efter lunch.
Jag brukar ha i frysta bär, t ex jordgubbar, hallon, blåbär eller björnbär och alltid en banan, det ger bättre mättnad. Ibland lägger jag i passionsfrukt, äpple, babyspenat eller kiwi och finns det färsk mynta så tar jag några blad. Just myntan är en riktig höjdare i smoothies. Det blir så otroligt fräscht och friskt!
Gojibär är något jag nästan alltid lägger i. Superberries!
Sen mixar jag det med apelsinjuice och ta-da! en härlig smoothie att njuta av.

1 kommentar:

  1. Åh så gott och ser uppfriskande ut.skulle behöva en vitaminkick nu

    SvaraRadera