13 januari 2012

Hungrig!

Det är nästan farligt att surfa runt på matbloggar.. Jag blir ju jättehungrig!
Tycker det är så fascinerande att se alla kreationer som så många duktiga matälskare skapar vecka efter vecka. Var får de alla sina idéer ifrån?!
En matblogg som alltid gör mig glad, hungrig och som inspirerar är The Pioneer Woman. Hennes Cheeseburger Salad är ju klockren enligt mig!
Bara namnet får mig mig att le :)

På tal om hamburgare så ska jag förmodligen göra hemlagad hamburgare ikväll. Nu var det ett tag sedan sist och jag börjar få abstinens.. All julmat, och vad som nu än har distraherat mig från att göra en hamburgare där hemma, har lett till att jag verkligen längtar efter en saftig hamburgare med min favoritdressing. Receptet på min goda hamburgaredressing hittar ni på Foodelicious.se.
Vad ska ni äta ikväll?

Pasta carbonara


Härom dagen gjorde jag en lite annorlunda pasta carbonara och hade i kryddig korv, champinjoner, schalottenlök och en massa riven parmesanost. Jag älskar att variera och improvisera med det jag har i kylen helt enkelt, så därav resultatet.
Jag älskar pasta carbonara men jag lite svårt för råa ägg så därför vispar jag äggulan lätt och häller ner den färdigserverade pastan istället för att lägga en hel äggula ovanpå. Den blandas ut lite då och pastan blir krämig och jag känner inte att jag äter rå äggula.

Riktigt gott är detta recept på pasta carbonara i alla fall och jag kan verkligen rekommendera er att testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar