11 februari 2012

Härlig lördag och yummi cheesecake

Så härligt att det är lördag!
Det är nog den enda dagen som är lite helig för mig. Det är den dagen på veckan jag försöker att undvika att jobba på.
Skönt att få slappna av och bara vara ledig.

Mumsig fredagsmys-tallrik!

Chark, ost och fräscha grönsaker
Igår var det ju fredagsmyyys! Det blev ostbricka och charkdelikatesser som veneto salami, parmaskinka och coppa. Sedan lite ruccola, gurka och parmesan med Crema Di Balsamico till det. Bra balans av smaker och gott med både salt och sött.

Som jag skrev igår så har jag lagt upp ett nytt recept idag på Foodelicious. Baka lite förra helgen med alla hjärtans dag i åtanke och då blev det denna underbara cheesecake med mascapone, blåbär och vit choklad.
Riktigt god och uppfriskade cheesecake.

Ljuvlig cheesecake
Älskar verkligen cheesecake och det var faktiskt första gången jag testade att gör den med bland annat mascapone. Har alltid bara använt philadelphia, men nu hade jag en burk mascapone i kylen som jag ville använda.
Och täcket med vit choklad är verkligen en höjdare tycker jag. Ger en extra krämig konsistens utan att göra cheesecaken för söt. Mums!

Ha en fortsatt underbar lördag!

1 kommentar: