14 februari 2012

På menyn idag ♥

Love is in the air!
Idag är det Alla  dag och humöret är på topp! Redan nu sitter jag här och längtar till kvällens mat.
Maten är lite havsinspirerad men okomplicerad för att den inte ska ta lång tid att göra. Det är ju trots allt mitt i veckan och jag kommer hem senare ikväll då bl.a. träning står på schemat.

Smörstekta pilgrimsmusslor

Vi ska laga smörstekta pilgrimsmusslor (oohh!!), heta räkor och västerbottenpaj. Färskt bröd, olivolja och sallad till det så ska det nog blir riktigt bra!
Kanske ett härligt bubbelvin till hade varit pricken över i:et? Hmm.. ska fundera lite.

Och sen har vi ju efterrätten. Skulle förbereda något redan igår men det blev aldrig av så nu har jag en plan B som jag tror kommer bli uppskattad. Busenkelt och barnsligt gott!
Jag ska fixa ihop en Ice Cream Sunday Deluxe. Vem tycker inte det är gott?? Glass är ju en underbar efterrätt och med en massa mumsiga tillbehör blir det festligt och underbart.

En Ice Cream Sunday Deluxe tack!
Här snålar vi inte med tillbehören! :)
Detta är en himmelsk tallrik för två att dela på. Romantiskt dagen till ära! Vill man kan man ju givetvis fördela på två tallrikar också.
Använd det du har hemma som topping om du inte har allt enligt receptet. Det är ju bara till att skiva frukt, slänga på några bär eller marshmallows, riva choklad, ringla choklad, krossa lite nötter, vispa grädde till, strö på strössel osv.
Just go for it!

Ha en riktigt underbar alla hjärtans dag idag!!!

1 kommentar: