17 maj 2011

Färgglad dekoration på en regnig dag

Hej bloggvänner!
Idag var det inget roligt väder ute.. Regnigt, grått och trist. Då brukar jag pigga upp mig själv med bra musik i bakgrunden medan jag får saker gjorda. Då blir det genast mycket roligare!
Musik påverkar verkligen humöret tycker jag. Jag är en person som inte tycker om att ha det tyst omkring mig, speciellt när jag är ensam.
Jag behöver höra ljud, vare sig det är från musik, människor eller tv. Det behöver inte alls vara högt utan mest lite i bakgrunden, det tycker jag är mysigt.


Något annat som är mysig och höjer stämningen är att ha något vackert att titta på och gärna dofta på. Färska blommor är bland den vackraste dekorationen man kan ha hemma tycker jag. Dem bidrar till en skön harmoni, glädje och vacker elegans. Jag försöker köpa färska blommor regelbundet så att dem alltid pryder mitt hem.
Lite tända ljus till det och hemmet känns plötsligt varmare, lyxigare och ännu trevligare.

Idag på Foodelicious.se bjuder jag på godaste vitlöksburgaren med bacon jag ätit!
Saftig, maffig och rena rama smakexplosionen! Precis som jag vill min burgare :)



Jag brukar också grilla brödet lite knaprigt precis innan hamburgaren ska byggas ihop, då blir inte brödet så "blött" av dressingen eller av eventuell vätska från köttet.
Hur välstekt hamburgaren ska vara är ju givetvis upp till var och en, men jag föredrar den mediumstekt. Det blir både saftigare så och smakar mer! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar