19 maj 2011

Inte utan min frukost :)

Alla människor är olika och våra kroppar fungerar inte alltid på samma sätt. Det finns dem som inte äter frukost alls, kanske bara tar en kopp kaffe på morgonen. Det finns dem som inte kan äta direkt på morgonen utan behöver vakna till ordentligt och tar sin frukost 1-2 timmar efter att dem vaknat.
Sedan finns det människor som inte klarar sig utan sin frukost på morgonen, dem måste äta innan dem kan starta sin dag och sitt arbete.

En sak är säker i alla fall: frukost är en väldigt viktig måltid och vissa påstår även att det är det viktigaste.
Jag tillhör dem som behöver min frukost, alltid.
Jag har inga problem att äta direkt på morgon, vilket jag också gör på vardagarna innan jobbet. Men på lediga dagar kan jag utan problem vänta någon timme eller två innan jag äter frukosten, fast då blir det oftast mer likt en brunch med lite "tyngre"mat som mättar längre.
Nybakade scones, goda pannkakor med smarriga tillbehör eller omelett med god fyllning tillhör favoriterna.
Och på vardagarna har jag gjort det till en vana att sätta mig ner en stund och njuta av min frukost innan jag drar iväg till jobbet. Då varierar frukosten väldigt mycket eftersom jag inte tycker om att äta samma sak två dagar i rad.
Frukosten är väldigt viktig för mig och får igång min kropp och hjärna. Jag försöker också äta en ganska ordentlig frukost som håller mig fram till lunchen.

Härom dagen blev det äggröra på 3 ägg, kalkonskinka, keso med pekannötter och gojibär, grapefrukt och grönt te.
Nu längtar jag till sommaren och när alla goda bär börjar säljas lite överallt. Det finns inget godare än färska bär till frukost tycker jag! Så fräscht och nyttigt och en kanonbra start på dagen.

Vilken frukosttyp är du? Vad brukar du äta till frukost?


Tips! En tjej som verkligen gillar frukost och fotograferar den varje dag för att sedan blogga om den är Camilla. Har ni inte sett hennes underbara och färgglada blogg ännu så gå genast in och kika!
365 days of breakfast

2 kommentarer:

  1. Frukost vill jag allt ha på morgonen, går bra att äta med en gång men även att vänta en stund.

    Blir oftast hembakat surdegsbröd med något gott pålägg, men ibland scones eller amerikanska pannkakor

    SvaraRadera
  2. Vi äter frukost båda två på morgonen, även om det på helgen blir en lite längre stund efter att vi vaknat. Vi gillar att fixa till det lite på helgen först, diska undan och städa undan det som står från kvällen innan. Helgfrukostarna blir det nästan alltid löskokta ägg, nåt gott bröd med många sorters pålägg och juice från råsaftscentrifugen.

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera