23 maj 2011

Helgens finmiddag & varma mackor

Har ni haft en bra helg?
Själv har jag tagit det ganska lugnt och fyllt på batterierna i helgen. Vädret har tillåtit sköna promenader och trevlig fika på uteserveringen.
Och det har varit så fint väder ju! Bortsett från lite regn igår, så har det varit ganska varm och behagligt.
Det lagades en hel del god mat i helgen då några väninnor kom över på middag. Jag bjöd på getost och hjortronsylt gratinerade krustader till några glas bubbel och huvudrätten bestod av parmalindad kyckling fylld med mozzarella, hasselbackspotatis, nybakat flatbröd och grönsakstillbehör.
Till efterrätten blev det chokladmousse med limemarinerade jordgubbar.

Jag älskar att ha folk över och tycker det är så roligt med allt från planeringen av menyn, mathandlandet till dukningen.
Vi hade en riktigt trevlig och låååång kväll med en massa trevligt tjejsnack. Det kan verkligen vara som balsam för själen ibland.
Nu har jag tyvärr inga bilder på maten att visa er då jag helt glömde bort att fotografera.. Det var helt enkelt alldeles för spännande att lyssna på allt dem hade att berätta och fokuseringen var inte på topp ;)
Ni får använda fantasin och visualisera det framför er istället... Men jag kan lova er att det var väldigt gott och otroligt uppskattat!

Igår var jag mindre sugen på att stå i köket och fixa middag så det blev enkla men goda varma mackor med ost och tomat. Väldigt okomplicerat och perfekt till söndagsmyset i soffan :)
Visst är det gott med varma mackor ibland?!


Ha en bra måndag så hörs vi snart igen!

1 kommentar: