3 maj 2011

Saknar mitt kök

Idag blir första dagen på länge som jag äntligen får laga mat! Eller länge och länge.. Sist jag stod vid spisen var i fredags, men för mig är det länge!
Det har helt enkelt inte funnits tillfälle att äta hemma dem senaste dagarna.
Istället har jag blivit serverad på restaurang i Köpenhamn där jag och maken var för att fira i helgen och dagen efter var jag på 60-års middag och blev bjuden på en underbar brakmiddag. Igår blev det en spontankväll med en god middag och en stundtals spännande fotbollsmatch på Swedbank stadion.
Fast jag klagar inte.. Det är väldigt skönt att bli serverad och uppassad, att få njuta av trevligt sällskap och slippa disken.

Men nu saknar jag mitt kök där hemma och ser fram emot att laga något gott till middag ikväll.
Jag har köttfärs på upptining i kylskåpet och där ligger även färska lasagneplattor och väntar på mig. Ska försöka få till något spännande och något jag aldrig gjort förut tänkte jag. Min lilla mat-hjärna jobbar för fullt med att utveckla idéer!

Under tiden passar jag på att bjuda på ett annat riktigt gott recept, nämligen Cannelloni med svamp & spenat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar