6 augusti 2011

Antipasti i farten

Det har varit så skönt med lite semester hemma. Att bara ta det lugnt och göra vad som faller mig in, ta dagen som den kommer.
Jag har även passat på att vila från datorn då jag annars spenderar mååånga timmar om dagen sittandes framför en dator.
Denna veckan har dessutom vädret varit fint med både sol och värme, vilket gjort att jag inte vill vara innomhus.

Häromdagen var jag och åt lunch i farten på en av mina favoritställen i Malmö, Spot. De har så god mat där! Och trevlig personal, vilket också är viktigt.
Denna sommaren har jag av någon anledning ätit mycket antipasti och det var precis vad jag åt denna gången också. Så gott!!
Snyggt upplägg och perfekta smakkombinationer

Vi beställde även in deras underbart goda vitlöksbröd. Jag kan nog påstå att det är den godaste jag ätit.
Min man beställde gratinerade scampi med b la vitt vin, ost och vitlök.
Detta är en portion, här snålas det inte! ;)
Gratinerad scampi

Hoppas ni också haft en skön semester och njutit av ledigheten.
För min del är det dags att återgå till verkligheten igen nästa vecka. Men jag är utvilad och redo att gå tillbaka till vardagsrutinerna igen, det innebär matlagning hemma vilket jag saknat då det inte blivit mycket av det på senare tid.

Ha en trevlig helg!

2 kommentarer: