7 september 2011

Bena ur kyckling

Det är väldigt smidigt och billigt att köpa en hel kyckling. Man kan använda den till en mängd olika maträtter och den räcker till fler än en måltid.
Själv brukar jag göra helgrillad kyckling, vilket jag tycker är otroligt gott. Men något jag alltid velat lära mig är hur man benar ur en kyckling.
Säkerligen är det inget man klarar galant från första gången, men med lite övning är detta något som kan vara bra att kunna.

Jag hittade en jättebra video på Mat & Vänner som guidar dig. När man ser honom bena ur kycklingen ser det ju enkelt ut i alla fall.
Ett väldigt bra tips och något jag definitivt ska ta och testa är det han visar med bröstfilén och hur man kan fylla det.

Här kan ni se videon där man styckar och benar ur en hel kyckling.


2 kommentarer:

  1. Toppenbra film, köper aldrig hel kyckling eftersom jag inte vet hur man bäst benar/styckar den

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska testa nu när du sett videon. Det är god och bra budget mat! :)

    SvaraRadera