6 januari 2012

Fredagsmiddag och doftljus

Åh vilket vackert väder det har varit idag! Solens strålar gör verkligen mig på gott humör :-)
Ikväll ska jag avnjuta goda revben marinerade med chili, apelsin, vitlök och honung. Låter revbenen ligga i marinaden i 4-5 timmar innan de ska grillas i ugnen.
Det blir väldigt gott och saftigt kan jag lova!



Som tillbehör blir det en fräsch italiensk sallad och grillad halloumi. Finns det nått bättre en fredag? ;-)
Efter maten ska jag titta på film, en skräckis, med min man och tända vårt favorit doftljus med jordgubbsdoft.

Doftljus från Kökshem.se


Trevlig kväll till er!!

4 kommentarer:

  1. Underbart!!Vad heter skräckisen?//Fia

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härlig fredagskväll, mysigt med fredagsmys:) Här ska vi käka revben på söndag, står det på menytavlan i käket.
    Så många spännande utmaningar du har inför det nya året, vi önskar dej o maken lycka till.

    Ha en riktigt skön helg.

    SvaraRadera
  3. Revben som är så gott :-) och en skräckfilm är aldrig fel

    SvaraRadera
  4. fianathome: Det blev The Messengers. Helt okej film. Har sett otroligt många skräckfilmer så jag är inte lättimponerad ;-)

    Mårtenssons kök: Tack för lycko-önskningarna! Ja, 2012 lär bli ett fartfyllt år, ännu mer än förra året varit.

    Cupcakesfluffan: Det var väldigt gott! Och skräckfilm är bland det bästa jag vet :-)

    SvaraRadera