3 april 2012

Recept för alla tillfällen

Det var lite tyst här på bloggen ett litet tag.. Men jag ska inte göra er besvikna, för jag har några riktigt smarriga recept som jag ska dela med mig av den kommande tiden. Stay tuned!

Efter att ha drivit Foodelicious.se i 2,5 år och fyllt sajten med många nya recept vecka efter vecka är det inte lika enkelt längre att komma på något nytt och intressant att dela med er. Jag äter ju givetvis ofta samma mat och det är inte alltid så lätt att hitta på något nytt som inte redan finns på Foodelicious.se. Sedan har vi ju den ständiga tidsbristen som inte gör det lättare att vara kreativ i köket.




Som tur är har jag varit väldigt flitig och lyckats fylla sajten med hur många goda recept som helst under dessa 2,5 år. Det är bara till att söka bland kategorierna, taggarna, i recept indexet eller i sökrutan.
Foodelicious.se är ingen blogg och jag har medvetet gjort valet att skapa en recept-sajt med recept för alla tillfällen, matinfo, tips och råd i köket osv istället för att göra det till en matblogg.

Ett annat medvetet val jag gjort är att inte skriva om någon som har med dieter att göra. Därför kommer man inte hitta något om man söker på LCHF eller liknande (vilket några har gjort). Anledningen är att jag inte vill assessorer mat till förbud, ångest, regler eller liknande på min hemsida. Mat ska man njuta av och samtidigt se som bränsle som alla behöver.
Sen påstår jag inte att det är fel med dieter, att följa en viss kost. Det finns gott om nyttiga recept på Foodelicious.se, så som sallader, soppor, grytor osv. för den som är vill.

Ugnsbakad lax med blomkålspanna
Min matsajt har gjort mig till en bättre hemma-kock, en bättre fotograf och "tvingat" mig till en variation som jag aldrig hade haft annars i matväg. Jag har lärt mig baka tårtor och bröd, göra långkok, creme brulee, göra kyckling på 75 olika sätt och insett att det finns många alternativ till potatis.
Det har varit en spännande resa med många olika smaker! Och tröttnat har jag verkligen inte gjort. Vill gärna fortsätta skriva recept, ta vackra matbilder och inspirera andra i köket så länge det bara går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar