4 april 2012

Efterrätt till påsken

Påskhelgen närmar sig.. Bara några få dagar kvar till helgen då vi svenskar äter mest godis på hela året är här!
Vad brukar ni äta för sött till påsken? Är det smågodis, kakor, efterrätter?

Om ni gillar tårtor och speciellt cheesecakes kan denna läckra limecheesecaken vara något. En god cheececake med smak av lime och ett täcke av hallongelé ovanpå.

Limecheesecake med hallongelé
Jag älskar att baka cheesecakes för det är så mycket enklare och snabbare än tårtor. Sen smälter jag lite varje gång jag tar en tugga.. Så gott med cheesecake!
Jag föredrar att inte göra min cheesecake så söt, så därför räcker det gott och väl med 1,5 dl socker i smeten för min del. Men gillar man en sötare smak kan man ta 2 dl istället.
Receptet hittar ni här.

Trevlig onsdag till er!

1 kommentar: