11 april 2012

Godaste tonfiskröran

Något jag sällan tröttnar på är goda röror. Man kan ju ha röror till ganska mycket och variera smaken och ingredienserna efter humör och vad man har i kylen.
En av favoriterna är helt klart denna goda tonfiskröran jag gjorde ett tag sedan.

Tonfiskröra = Yum-Yum!!
Den är precis lagom fast i konsistensen, lite krämig och fylld med härliga smaker. Jag använder oftast tonfisk i olja, den smakar bättre och har en bättre konsistens.
I min röra använde jag lite majonnäs, lök, tomat, cornichons och en obligatorisk ingrediens: en nypa cayennepeppar. 

Det är så enkelt att slänga ihop en röra, tar nog inte mer än 10 minuter med allt hackande och så. Tonfiskröran får gärna stå en stund i kylen så smakerna får sätta sig lite och har man tid kan man förbereda den i förväg. 
Sedan är det bara att använda den som smörgåspålägg, i salladen eller att fylla knapriga krustader med.

Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar