12 april 2012

En stadig frukost

Vid detta laget vet man ju att frukosten är den viktigaste måltiden på dagen. Vad man äter till frukost kan verkligen vara avgörande för resten av matdagen ser ut.
Många har svårt att äta frukost på morgonen och andra vaknar vrålhungriga.
Oavsett är det en god idé att äta något inom ett par timmar efter att man vaknat.

En ny favorit-frukost hos mig har blivit havregrynsgröt. Inget nytt eller revolutionerande men nyttigt och mättande. Sedan är det ju vad jag äter till gröten som gör detta till min nya favorit-frukost.

Havregrynsgröt med jordnötssmör och banan
Jag kokar fiberhavregryn och sedan toppar jag den med en mängd härligheter: krossade linfrö, jordnötssmör, banan, mjölk och valnötter. Yum!

Det tar mig ca 10 minuter att göra denna frukosten och jag njuter lika mycket varje gång jag får sätta mig ner i soffan framför tv´n och äta min gröt.
Detta står jag på länge. Jag blir inte hungrig förrän lunchtid igen och magen är glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar